همنشینی فرهنگ و غذای فارسی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب

Hit 2535   |   چهارشنبه, مرداد 29 2019

به گزارش خبرنگار اقتصاد جامعه، گروه صنایع غذایی فارسی با بیش از چهار دهه فعالیت مستمر در زمینه تهیه غذا با رویکرد مشتری‌ مدارانه و ارائه غذای باکیفیت به شهروندان، بدون شک این مجموعه را در زمره بهترین های صنعت غذایی کشور و منطقه قرار داده است و فارسی را می توان ابداع‌کننده و اولین تهیه غذای ایران و ایرانی دانست.



صنعت غذا در سطح کشور و در سطح جامعه جهانی به سمت غذای سالم و دور از هر گونه افزودنی حرکت می‌کند و البته مردم هم به این درک رسیده‌اند که هر نوع غذایی مناسب خوردن نیست که در همین راستاصنایع غذایی فارسی به‌خوبی در حال پاسخ دادن به این نیاز و خواسته به حق جامعه است.

بهره‌گیری از مشاوران برتر داخلی و همکاری با شرکتهای خارجی از یک سو و خرید ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز از برترین و معتبرترین کمپانی‌های کشورهای آلمان و اتریش و ایتالیا گروه صنایع غذایی فارسی را که به یک کارخانه تمام‌صنعتی و منحصر به فرد درخاورمیانه بدل کرده است.

اگر چرخی در سطح شهر بزنیم محصولات خام، نیمه‌آماده‌، آماده و تازه و بسته‌بندی شده فارسی را در سوپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره‌ای سراسر کشور می‌بینیم.

نقطه قوت صنایع غذایی فارسی این است که چون این مجموعه از ابتدا کترینگ‌دار بوده است،طبع و طعم و مزه غذای سنتی ایرانی را با تکنولوژی روز دنیا در هم آمیخته،که باعث شده محصولات صنایع غذایی فارسی طعم خانگی داشته باشد.

این گزارش حاکی است، حضور غذای فارسی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بی گمان به دلیل همین برتری ها و کیفیت و توانایی ها بوده است که با عقد قرارداد با برگزار کنندگان نمایشگاه ضامن سلامتی غذای پرسنل اجرایی آن شده است و در طول روز بیش از ۳ هزار و پانصد پرس غذای گرم در وعده ناهار و یک هزار پرس برای شام تهیه، تدارک و پذیرایی می کند، که البته غذای فارسی با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار و دسترس شهروندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار دارد.

پس از اتمام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، غذای فارسی در همین محل(مصلی تهران) و برج میلاد حضور خواهد داشت.

غذای فارسی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با دو غرفه ارائه غذای گرم و محصولات بسته بندی در حال ارائه خدمات به شهروندان و مهمانان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران است، به گونه‌ای که بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب قبل از عزیمت به تهران با توجه به کیفیت و قیمت غذای فارسی، غذای مورد نیاز خود را سفارش می دهند.بسیاری از ناشران و شرکت کنندگان و غرفه داران حاضر در نمایشگاه نیز غذای خود را از فارسی تهیه می کنند.

حضور مستمر مسولین نظر سنجی صنایع غذایی فارسی در سطح نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توانسته است بدون واسطه نظرات مختلف مردمی را برای بهبود هر چه بهتر شدن ارائه خدمات جذب و به مدیران فارسی منعکس کند.

رستوران فارسی نیز برای ارائه خدمت به کلیه پرسنل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه همچون کارمندان نمایشگاه، اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی، خدماتی و…. کاملا تجهیز و آماده پذیرایی است.

همانگونه که اشاره شد و به قول مدیران فارسی کیفیت سر لوحه کارشان است و بر همین اساس کلیه غذاها با گوشت کشتار روز و برنج درجه یک ایرانی طبخ و سرو می شود.

بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران از افرادی هستند که در تورهای عمومی بازدید از کارخانه شرکت کرده‌اند و این حضور فارسی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بسیار خوشایند می‌نمایند.

بنابراین گزارش، با تعدادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه که در مورد فارسی پرس و جو کردیم، رضایتمندی خود را از طعم و نحوه طبخ غذاهای فارسی نسبت به شناختی که از قبل داشتند ابراز کردند و خواستار تنوع غذایی و ارائه مخلفات بیشتر همراه با غذا در نمایشگاه بودند ، و همچنین از مدیران و مسؤلان صنایع غذایی فارسی درخواست حضور گسترده تر در سطح فروشگاه های زنجیره ای را دارند، که البته در حال حاضر در فروشگاه های زنجیره ای شهروند، نجم، سپه حضور دارد و در آینده شاهد حضور در فروشگاه های رفاه، هایپرمی و اتکا خواهیم بود.

غذای فارسی روزانه نزدیک به ۴۰ هزار غذای گرم در کترینگ و ادارات و مجموعه های طرف قرارداد همچون بانک اقتصاد نوین، بن ریل، سیمان تهران، اسنپ، دیجی کالا، شرکت های نفتیO1، بیمه ملت و… نام برسد که این خود نشان دهنده سطح اعتماد بالا به صنایع غذایی فارسی درجامعه است.

حضور در سطح تهران و حومه، حضور در کلیه استان های کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس از برنامه های آتی غذای فارسی است.

شایان ذکر است، در آینده نزدیک شاهد راه اندازی فروشگاه مجازی صنایع غذایی خواهیم بود.